رادارهای جدید و قدیم


از همه چیز از همه جا

گلچینی ازموضوعات وتصاویر گوناگون ازهمه چیز و همه جای جهان

 

 

 رادارهای  جدید و قدیم

 

دوستان عزیز مطلب امروز را به رادار و تعریف و چگونگی کار کرد آن اختصاص می دهم و تصاویری از رادارهای قدیمی و جدید را تقدیم حضورتان می کنم:

 

 

رادار يك سيستم الكترومغناطيسي است كه براي تشخيص و تعيين موقعيت هدف بكار مي رود . با رادار مي توان درون محيطي را كه براي چشم ،غير قابل نفوذ است ديد مانند تاريكي ،باران،مه.برف،غبار و غيره . اما مهمترين مزيت رادار توانايي آن درتعيين فاصله يا حدود هدف مي باشد .كاربرد رادارها در اهداف زميني ، هوايي،دريايي، فضايي و هواشناسي مي باشد.

 

 

 

امواج رادار چيزي است كه در تمام اطراف ما وجود دارد، اگر چه ديده نمي‏شود. اما مركز كنترل ترافيك فرودگاهها براي رديابي هواپيماها چه آنها كه بر روي باند فرودگاه قرار دارند و چه آنها كه در حال پرواز هستند، از رادار استفاده مي‏كنند. در برخي از كشورها پليس از رادار براي شناسايي خودروهاي با سرعت غير مجاز استفاده مي‏‏كند. ناسا از رادار براي شناسايي موقعيت كرة زمين و ديگر سيارات استفاده مي‏كند، همين طور براي دنبال كردن مسير ماهواره ‏ها و فضاپيماها و براي كمك به كشتي‏ها در دريا و مانورهاي رزمي از آن استفاده مي‏شود. مراكز نظامي نيز براي شناسايي دشمن و يا هدايت جنگ افزارهايشان از آن استفاده مي ‏كنند.

 

 

 هواشناسان براي شناسايي طوفانها، تندبادهاي دريايي و گردبادها از آن استفاده مي‏ برند. شما حتي نوعي خاص از رادار را در مدخل ورودي فروشگاهها مي‏بينيد كه در هنگام قرار گرفتن اشخاص در مقابلشان، درب را باز مي ‏كنند. بطور واضح مي‏ بينيد كه رادار وسيله‏ اي بسيار كاربردي مي‏ باشد.

 

 

استفاده از رادار عموماً در راستاي سه هدف زير مي‏باشد:

  • شناسايي حضور يا عدم حضور يك جسم در فاصله ه‏اي مشخص – عمدتاً آنچه كه شناسايي مي‏شود متحرك است و مانند هواپيما، اما رادار قادر به شناسايي حضور اجسامی كه مثلاً در زيرزمين نيز مدفون شده ‏اند، نيز مي‏باشد. در بعضي از موارد حتي رادار مي‏تواند ماهيت آنچه را كه مي‏ يابد مشخص كند، مثلاً نوع هواپيمايي كه شناسايي مي‏ كند.

  •  

  •  

  • شناسايي سرعت آن جسم- دقيقاً همان هدفي كه پليس در بزرگراه‌ها براي كنترل سرعت خودروها از آن استفاده مي‏ كند.

  • جابه‌جايي اجسام – شاتل‏هاي فضايي و ماهواره هاي دوار بر دور كره زمين از چيزي به عنوان رادار براي شناسايي حفره ‏هاي مجازي ،  تهيه نقشه جزئيات زمين ، نقشه ‏هاي عوارض جغرافيايي سطح ماه و ديگر سيارات استفاده مي ‏كنند.

  •  

  • وسایلی که در زیر مشاهده می‌کنید، اولین رادارها یا بهتر بگوییم پیش رادارها برای تشخیص ورود هواپیما به منطقه هوایی خاص هستند.

     این ابزار با استفاده از تقویت امواج صوتی به کاربر خود اجازه می‌داد تا متوجه نزدیک شدن هواپیمای دشمن شود، در واقع این ابزار یک گوش خیلی بزرگ و دقیق بود که بین سالهای ۱۹۰۰ تا ۱۹۴۵ از آن استفاده می شد.



     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

      

     

  

 دوستان لطفا" با کلیک روی تصویر متحرک هریک از وبلاگهای زیر  (ازهمه چیز از همه جا -گستره -متنوع ) ازآنها بازدید فرمایید:


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:,ساعت 1:5 توسط حامد سایری|


قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت